Kosmetyczki wielu kobiet dosłownie pękają w szwach z powodu nadmiaru umieszczanych w nich produktów, a jednak zwykle panie uznają je za niewystarczające. Zawsze znajdą w drogerii coś takiego, co warto by było kupić. Próbując dostosować się do wciąż zmieniających się trendów, będą w stanie niemalże co miesiąc zaopatrywać się w zupełnie nowe kosmetyki do makijażu i to pomimo tego, że nawet nie zdążyły zużyć swoich starych produktów. Czy ma to sens? Raczej nie. Moda jest oczywiście ważnym elementem życia każdego człowieka, a zwłaszcza kobiet, ale ten, kto zaczyna przesadnie za nią podążać, zazwyczaj więcej na tym traci niżeli zyskuje.
Trendy zmieniają się przecież w przerażającym tempie. To, co uchodziło za najmodniejsze w zeszłym sezonie teraz już nikogo nie interesuje. Mocne i neonowe makijaże aktualnie zastępowane są tymi nude, czyli stonowanymi. Ale już za parę miesięcy i one znikną ze świata mody. Zostaną zastąpione kolejnym trendem i koło wciąż będzie się kręcić. Oczywiście moda może być źródłem inspiracji. Niektóre kobiety czerpią po prostu zwykłą przyjemność z zapoznawania się z różnymi nowoczesnymi trendami i sprawdzania wszelkich nowości kosmetycznych oraz ich samodzielnego testowania. Nie należy jednak podchodzić do tego zbyt poważnie. Nie dość, że nie ma to sensu, to jeszcze do tego nadmierne zainteresowanie modą bywa dość bolesne dla budżetu. Modne kosmetyki do makijażu zwykle są kosmetykami najdroższymi. Producenci dobrze wiedzą o tym, co będzie promowane w konkretnych sezonach, więc zawsze wprowadzają do swoich ofert takie produkty, które będą chętnie kupowane przez klientki. Te najmodniejsze wyroby są też najdroższej wyceniane. Co wcale nie znaczy, że mają jakąś niesamowitą jakość czy wyjątkową wartość.
A nawet w świecie makijażu jest sporo miejsca na czystą klasykę. Podstawowe kosmetyki do makijażu to te produkty, które od wielu lat są używane przez kobiety na całym świecie. Należą do nich zwykłe podkłady, matujące pudry, bronzery, tusze do rzęsy oraz czarne eyelinery. Większość kobiet niczego więcej nie potrzebuje do szczęścia.